loading...
آموزش ایزو , مدرک ایزو , انواع ایزو , ثبت ایزو
پویا بازدید : 9 سه شنبه 13 اسفند 1392 نظرات (1)

ایزو 16949 ویکی ایزو

ایزو/ تی اس 16949:2009 - سیستم مدیریت کیفیت در صنعت خودرو سازی


گواهینامه استاندارد سیستم مدیریت کیفیت ایزو/ تی اس 16949 برای صنعت خودروسازی ، سازمان ها را قادر می سازد تعهد خود را نسبت به کیفیت محصولات و مطابقت با الزامات مشتری نشان دهند. به علاوه استاندارد ، اجازه پیشرفت مستمر سیستم های مدیریت کیفیت و پروسه های مرتبط را می دهد. این استاندارد الزامات طراحی/ تهیه، تولید، نصب و خدمت دهی محصولات خودروسازی را مشخص می کند.
صنعت جهانی خودروسازی خواهان کیفیت جهانی در محصولات است. برای رسیدن به این هدف تولید کنندگان خودرو اصرار دارند تامین کنندگان از خصوصیات فنی سختگیرانه ای در استاندارد مدیریت کیفیت استفاده کنند که با عنوان ایزو/ تی اس 16949 شناخته می شود.
شهرت بین المللی استاندارد ایزو/تی اس 16949 اعتبار سازمان را در زمان مناقصات جهانی یا توسعه محلی تجارت افزایش می دهد. کسب گواهینامه همچنین به کاهش پراکندگی در تولیدات کمک می کند و کارآیی تولید را ارتقا می دهد. به علاوه ایزو/تی اس 16949 به تهیه یک رویکرد سیستم مدیریت مشترک در تمام زنجیره تامین (تامین کنندگان/ پیمانکاران) کمک می کند و دسترسی به راهکارهای ایده آل را میسر می سازد.
ایزو/ تی اس 16949 برای انواع شرکت های خودروسازی قابل استفاده است، از تولیدکنندگان کوچک گرفته تا سازمان های چند ملیتی در هرکجای جهان. اگرچه این استاندارد تنها در جایی کاربرد دارد که محصولات یا خدمات تولید می شوند.


مزایا گواهینامه ایزو 16949

مجوزی برای معامله
• برای بیشتر خودروسازان، کسب یک گواهینامه که بطور بین المللی شناخته شده باشد ضروری است، و به انها کمک می کند به تجارت جهانی بپردازند.

کاهش زائدات و پیشگیری از خطا
• خصوصیات بر اساس ایزو 9001 هستند و دارای رویکردی پروسه ای می باشند. درک ارتباط متقابل پروسه ها باهم با استفاده از استاندارد باعث بهبود کیفیت پروسه و محصول شده و در نتیجه از ایجاد پراکندگی در زنجیره تامین جلوگیری می کند.

انعطاف پذیری و اقتباس آسان
• این ایزو بر پایه ایزو 9001 قرار دارد، که استفاده از رویکرد پروسه ای و ادغام آن با دیگر سیستم های مدیریتی مانند ایزو 14001 (محیط زیست) و OHSAS 18001 (ایمنی و بهداشت کاری) را آسان می کند. این ایزو همچنین بسیاری از ابزارهای ارتقای تجاری موجود را تکمیل می کند.

شهرت برند
• این گواهینامه فراهم کننده اطمینان و سازگاری افزوده ای برای تمام بخش های ذینفع در سراسر جهان است، همچنین فرصت های تجاری بزرگتری را ممکن می سازد و سرمایه های بیشتری جذب میکند.

صرفه جویی مالی با اجتناب از دوباره کاری
• ایزو/تی اس 16949 تامین کنندگان را از کسب گواهینامه های متفرقه بی نیاز می سازد، و بنابراین آماده سازی و مستندسازی مجدد به همراه ممیزی چند باره را، از بین می برد.

نوشته شده توسط پویا در ساعت 13:45 | لینک  |  نظر بدهید


ایزو 18001 ویکی ایزو

OHSAS 18001:2007 سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت کاری


نمایش تعهد شما نسبت به ایمنی و بهداشت کاری


هر روز سازمان های بیشتری درصدد نشان دادن تعهد خود به موضوع ایمنی و بهداشت کاری هستند. این امر برای کارمندان، و همچنین مشتریان، سهامداران و همچنین برای وجهه و اعتبار شرکت مهم است. به علاوه، قوانین سختگیرانه سازمانها را مجاب می کند تا تعهدی شفاف و فعال نسبت به ایمنی و بهداشت نشان دهند. مشتریان و کارمندان خواستار اطمینان از این موضوع هستند. همچنین باید تضمین شود که که نیازهای آنها اکنون و در آینده بطور پیوسته پاسخ داده می شود. این برای سازمانها یک چالش و همچنین یک فرصت است تا میزان ریسک را کاهش دهند و محیط کاری ایمن تری فراهم کنند.
OHSAS 18001 خصوصیتی است برای سیستم های مدیریت ایمنی و بهداشت کاری که بطور مشترک توسط تعدادی از شرکت های گواهی کننده بین المللی، شرکتهای استداندارد ملی، و دیگر بخش های ذینفع تهیه شده.سازمانها می توانند با استفاده از آن ریسک های عملیاتی را مدیریت کرده و عملکرد را بهبود بخشند. همچنین توضیح می دهد که چطور می توان با در نظر داشتن سلامت کارمندان، کاهش ریسک و پیشگیری از حوادث جنبه های ایمنی و بهداشتی فعالیتهای سازمان را موثرتر مدیریت کرد.
بسیاری از شرکت ها از این سیستم به عنوان بخشی از استراتژی مدیریت ریسک خود استفاده می کنند تا مطابق با تغییرات صورت گرفته در قانون باشند و از نیروی کار خود محافظت کنند.
این سیستم با شناسایی و کنترل پایدار ریسک ایمنی و بهداشت در یک شرکت، کاهش احتمال حادثه، کمک در همخوانی با قوانین و ارتقای عملکرد کلی یک محیط کاری و ایمنی و بهداشتی فراهم می سازد.
نمایش تعهد نسبت به ایمنی و بهداشت کاری کارآیی عملیات داخلی سازمان را بهبود می بخشد و در نتیجه حوادث، خطرات و زمان از کار افتادگی را کاهش می دهد. ایمنی و بهداشت کارمند در محیط کار فعالانه درحال بهبود خواهد بود زیرا اهداف و مسئولیت ها شفافتر هستند و تمام کارمندان آماده هستند که بطور موثری با خطرات در آینده مقابله کنند. OHSAS 18001 مطابقت با الزامات قانونی را تضمین می کند و ریسک جریمه شدن یا شکایات را کاهش می دهد.
OHSAS 18001 می تواند توسط همه سازمانهایی که قصد پیاده سازی یک راهکار برای کاهش ریسک ایمنی و بهداشت در محیط کاری دارند مورد استفاده قرار گیرد.


مزایا گواهینامه ایزو 18001:

• کاهش محسوس در تعداد حوادث.
• کاهش محسوس در مدت زمان از کار افتادگی و هزینه های مرتبط
• نمایش تطابق با قوانین و مقررات
• نشان دادن تعهد به ایمنی و بهداشت برای سهامداران
• نمایش یک رویکرد تفکری رو به جلو و نوآورانه
• افزایش دسترسی به مشتریان جدید و شرکای تجاری
• مدیریت بهتر ریسک ایمنی و بهداشت اکنون و در آینده
• کاهش محسوس هزینه ها برای جلب اعتماد عموم

نوشته شده توسط پویا در ساعت 13:45 | لینک  |  نظر بدهید


ایزو 15189 ویکی ایزو

ایزو 15189 - مدیریت کیفیت آزمایشگاه ها

ایزو 15189 آزمایشگاه های پزشکی – این استاندارد توسط کمیته فنی 212 سازمان بین المللی استاندارد سازی (ایزو/تی سی 212) تهیه گردیده. این کمیته برای تهیه استاندارد ایزو 15189 از جزئیات الزامات ایزو/آی ای سی 17025:1999 (صلاحیت آزمایش و کالیبراسیون در آزمایشگاه ها) استفاده کرد. این کمیته درباره استفاده از خدمات آزمایشگاهی، مجموعه نمونه های بیماران، تفسیر نتایج آزمایشات، مدت زمان قابل قبول برای جواب آزمایش، نحوه انجام آزمایش در شرایط اورژانس و نقش آزمایشگاه در آموزش کارکنان حوزه مراقبت بهداشتی پیشنهادهایی فراهم کرده.
اگرچه این استاندارد براساس ایزو/آی ای سی 17025 و ایزو9001می باشد، اما همچنان یک سند مجزا است که الزامات مخصوص محیط پزشکی و اهمیت آزمایشگاه پزشکی در مراقبت از بیمار را مشخص می کند.
راه حل های نرم افزاری که مخصوص آزمایشگاه های طبی طراحی شده اند می توانند به کسب گواهینامه ایزو 15189 کمک کنند.

نوشته شده توسط پویا در ساعت 13:44 | لینک  |  نظر بدهید


ایزو 15408 ویکی ایزو

ایزو/آی ای سی 15408 – استاندارد امنیت فناوری اطلاعات


با رشد نفوذهای امنیتی و حرکت سریع تکنولوژی در شاهراه اطلاعات، محافظت از اطلاعات حیاتی و محرمانه ، هیچ گاه تا این حد سرنوشت ساز نبوده است. نیاز به وجود امنیت کافی در استفاده از محصولات و خدمات از سال 1985 در آمریکا پدید آمد. پس از آن کشورهای مختلفی ابتکارات خود را برای تهیه یک معیار ارزیابی معیّن، عرضه کردند.
ایزو/آی ای سی 15408 معیار ارزیابی برای امنیت فناوری اطلاعات ، راهکارهایی برای تهیه معیارهایی ارائه می کند که بطور گسترده در جامعه جهانی قابل استفاده است.


معیارهای رایج در گواهینامه ایزو 15408:


بخش 1 – معرفی و مدل کلی.

بخش 1 توضیح دهنده مفاهیم کلی و قواعد ارزیابی امنیت آی تی است و برای این کار یک مدل کلی ارزیابی ارائه می کند. این بخش همچنین برای معرفی اهداف امنیتی آی تی، برای تعیین و انتخاب الزامات امنیت آی تی و برای نوشتن خصوصیات مهم محصولات و سیستم ها ابزاری فراهم می کند. به علاوه، این بخش مزیت هر قسمت معیار رایج را برحسب مخاطب آن معرفی می کند.


بخش 2 – الزامات کاربردی امنیت.

این بخش یک سری اجزای کاربردی امنیت را به عنوان راهی استاندارد برای معرفی الزامات امنیتی محصولات و سیستم های آی تی فراهم می سازد. این کاتالوگ به سه قسمت کلاس ها، خانواده ها و اجزا سازماندهی می شود.


بخش 3 – الزامات تضمین امنیت.

این بخش دارای اجزای تضمینی است که به عنوان راهی استاندارد برای معرفی الزامات تضمینی محصولات و سیستم های آی تی استفاده می شود. کاتالوگ بخش 3 نیز دارای همان ساختار سه قسمتی کلاس – خانواده – اجزا است. این بخش معرفی کننده هفت سطح ارزیابی تضمینی است که شامل اجزای تضمینی از پیش تعریف شده هستند. این ها مقیاسی هستند برای رده بندی میزان امنیت در محصولات و سیستم های آی تی. استفاده معیار مشترک توسط مصرف کننده مربوط به خصوصیات تضمینی و کاربردی الزمات محصولات و خدمات خریداری شده است. بخش دوم معیار مشترک برای تعیین الزامات کاربردی امنیت استفاده می شود، و بخش سوم برای مشخص کردن الزامات تضمینی امنیت.
استفاده از معیار مشترک توسط تولید کننده – از معیار مشترک باید برای تحقق الزامات استفاده نمود. این معیار مشخص کننده الزامات کاربردی و تضمینی امنیت است، همچنین می توان این الزامات را توسط مصرف کننده مشخص کرد. محصولات باید با الزامات کاربردی، که در بخش دوم معیار مشترک استفاده مشخص شده اند، مطابقت داشته باشند. بخش 3 معیار مشترک شامل فعالیتهایی است برای ارزیابی تضمینی الزامات.
استفاده از معیار مشترک توسط ارزیابان – معیار مشترک یک دارای مقیاس ارزیابی است که برای سنجش مطابقت یک هدف با الزامات کاربردی و تضمینی امنیت آن استفاده می شود. راهنمایی برای استفاده از معیار مشترک در متدشناسی ارزیابی رایج (CEM) ذکر گردیده.

نوشته شده توسط پویا در ساعت 13:44 | لینک  |  نظر بدهید


ایزو 29001 ویکی ایزو

ایزو 29001:2007 مدیریت کیفیت در صنعت نفت و گاز


ایزو 29001 الزامات مربوط به طراحی، توسعه، تولید، برقراری و محصولات خدماتی سیستم مدیریت کیفیت را در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی مشخص می کند. ایزو 29001 بطور ویژه بر زنجیره تامین نفت و گاز تمرکز دارد.
ایزو 29001 برپایه ایزو 9001 و الزامات اجرایی تهیه شده که بر پیشگیری از خطا و کاهش زائدات در خدمات تامین کننده تاکید دارد.
این الزامات بطور جداگانه تهیه شده اند و شفاف و قابل ممیزی شدن هستند. همچنین کیفیت کالاها و خدمات تامین کننده را بصورت جهانی هماهنگ سازی و اطمینان از آن را افزایش می دهد. این موضوع زمانی اهمیت دارد که وجود نقص و عیب در کالاها یا خدمات باعث خسارات شدیدی به شرکت ها و صنایع وابسته می گردد.
این استاندارد برای تمام سازمانهایی که در چرخه صنعت نفت و گاز فعالیت دارند قابل استفاده است.


مزایا گواهینامه ایزو 29001:
گواهینامه ایزو 29001 استانداردسازی و پیشرفت را در داخل بخش تضمین می کند.


یک مجوز برای معامله در صنعت نفت و گاز
• برای بسیاری از سازمانهای فعال در این زمینه کسب گواهینامه ضروری است تا امنیت قراردادهای با ارزش حفظ و فرصتی برای رقابت بدست آید.


افزایش شهرت برند
• کسب این گواهینامه وجود تعهد نسبت به راهکار ایده آل در صنعت را تائید می کند و شما را قادر می سازد بالاتر از سایرین قرار گیرید.


انعطاف پذیری
• این استاندارد طوری طراحی شده تا با دیگر استانداردهای سیستم های مدیریتی هماهنگ باشد و ادغام آن را با سیستم های شما آسانتر سازد.


صرفه جویی در هزینه
• با استفاده از شرکت گواهی کننده شخص ثالث برای این استاندارد تعداد ممیزی های تامین کننده و هر هزینه مرتبط را کاهش می دهد.


مدیریت ریسک تجاری
• همانند ایزو 9001، این گواهینامه اندازه گیری عملکرد را آسان تر و مدیریت ریسک تجاری را بهتر می کند.


تسهیل عملکردها و کاهش زائدات
• موضوع سنجش بر پروسه های عملکردی تمرکز دارد، که ارتقای کیفیت محصولات و خدمات را پیشنهاد می دهد و به کاهش زائدات، مرجوعات و شکایت مشتریان کمک می کند.


تشویق به ایجاد ارتباط
• مانند ایزو 9001، این الزام اطمینان می دهد که کارکنان از طریق ارتباط توسعه یافته بیشتر درگیر موضوع هستند. سنجش مستمر می تواند هر مشکل موجودی را نمایان سازد.

نوشته شده توسط پویا در ساعت 13:43 | لینک  |  نظر بدهید


استاندارد CE ویکی ایزو

 

برای تسهیل تجارت آزاد و اطمینان از محصولات خاص، کشور های اروپایی یک سری استاندارد (یا آن گونه که می گویند: دستور) تهیه کرده اند که همخوانی با آن الزامی است. این استاندارد اجباری است برای تولیدکننده یا کارگزار آن. جرائمی برای دریافت نکردن نشان CE در نظر گرفته شده.
اگر قصد فروش محصول خود را داخل کشورهای عضو اتحادیه اروپا و در حوزه اقتصادی اروپا داشته باشید، محصول مورد نظر باید با دستورالعمل ها مطابقت داشته باشد. این قضیه همچنین برای تولید کننده ای که قصد صادرات محصولات به کشورهای عضو اتحادیه اروپا دارد را صدق می کند.
این دستورالعمل ها جایگزین استانداردهای متفرقه کشورها می شود.


مزایا استاندارد CE:

نشان CE بر روی یک محصول:
• نشان می دهد که محصول داخل اتحادیه اروپا (EU) و منطقه آزاد تجارت اروپا (EFTA) به صورت قانونی قابل فروش است.
• اطمینان می دهد که محصول می تواند در تمام بازارهای مستقل اروپایی عرضه شود.
• به مشتری نشان می دهد که محصول مطابق حداقل استاندارد های ایمنی است و درنتیجه دارای حداقل سطح کیفیت است.
اگر برای محصولات خود نیاز به نشان CE دارید با ما همکاری کنید. این سازمان تنوع گسترده ای از محصولات فروخته شده داخل کشورهای اتحادیه اروپا و مناطق آزاد اقتصادی را پوشش می دهد.
ما با داشتن شبکه گسترده ای از منابع محلی می توانیم بر اساس نیازها، نوع تجارت و محل شرکت شما مناسب ترین گواهینامه را به شما ارائه کنیم.
CE در کدام کشورها مورد نیاز است؟


نشان CE الزامی قانونی در بین اعضای اتحادیه اروپا و کشورهای منطقه آزاد اقتصادی اروپاست. کشورها به این شرح هستند:
• اتریش
• بلژیک
• بلغارستان
• قبرس
• جمهوری چک
• دانمارک
• استونی
• فنلاند
• آلمان
• یونان
• مجارستان
• ایسلند
• ایرلند
• ایتالیا
• لاتویا
• لیختن اشتاین
• لیتونی
• لوکسامبورگ
• مالت
• نروژ
• لهستان
• پرتغال
• رومانی
• اسلوواکی
• اسلوونی
• اسپانیا
• سوئد
• هلند
• بریتانیا

نوشته شده توسط پویا در ساعت 13:43 | لینک  |  نظر بدهید


استاندارد HACCP ویکی ایزو

 

تحلیل خطر و کنترل نقاط بحرانی (HACCP) یک رویکرد پیشگیری کننده نظام مند برای ایمنی غذا و دارو است که به پیشگری خطرات فیزیکی، شیمیایی، و بیولوژیکی می پردازد تا اینکه آن ها را در محصول نهایی بازرسی کند. HACCP در صنعت غذایی برای شناسایی خطرات به القوه غذایی استفاده می شود، سپس با انجام کنترل نقاط بحرانی می توان ریسک خطرات شناسایی شده را کاهش داد و یا از بین برد. این سیستم در تمام مراحل تولید غذا و پروسه های آماده سازی شامل بسته بندی و توزیع استفاده می شود.
پیش از HACCP در دوران جنگ جهانی دوم سیستمی به شکل نظارت بر پروسه تولید اجرا می شد زیرا آزمایش سنتی «انتهای خط» راهکار موثری برای شناسایی خمپاره های معیوب نبود. HACCP در دهه 1960 تهیه شد، زمانی که سازمان ناسا از شرکت غذایی فیلزبوری درخواست کرد اولین محموله غذایی برای سفرهای فضایی را طراحی و تولید کند. از آن پس HACCP بصورت بین المللی به عنوان ابزاری منطقی برای تبدیل روشهای بازرسی سنتی به مدرن شناخته شد. براساس سنجش میزان ریسک، برنامه های HACCP به صنعت و دولت اجازه می دهد برای اجرا و ممیزی تولیدات غذایی ایمن منابع خود را بصورت کارآمدی تخصیص دهند. در سال 1994 اتحادیه بین المللی HACCP به منظور کمک رسانی در پیاده سازی HACCP تاسیس گردید. اعضای این اتحادیه از تمام حرفه ها و صنایع تشکیل گردیده.
HACCP بطور روزافزون برای صنایع دیگری بجز صنایع غذایی درحال استفاده است، مانند صنایع دارویی و آرایشی. این شیوه، با روش سنتی «تولید و تست» فرق می کند. شیوه تولید و تست از موفقیت کمی در تضمین کفیت برخوردار بوده و برای مواد غذایی فاسد شدنی بسیار نامناسب است.


مزایای گواهینامه HACCP

• گواهینامه نشان می دهد که تجهیزات و وسایل مطابق الزامات غذایی HACCP هستند.
• HACCP یک ابزار شناخته شده بین المللی برای ایمنی غذایی است که بیشتر اعتماد مشتریان کنونی و مشتریان به القوه را در سراسر دنیا جلب می کند.
• کاهش ریسک محصولات بدون ایمنی از طریق شناسایی و مدیریت ریسک های ایمنی غذای و کنترل نقاط بحرانی.
• بکارگیری یک سیستم HACCP تعهد شما را نسبت به مدیریت فعال ایمنی غذا نشان می دهد.
• افزایش اطمینان در محصولات شما از دید مشتریان شما و همچنین داخل سازمان شما.

نوشته شده توسط پویا در ساعت 13:42 | لینک  |  نظر بدهید


ایزو 50001 ویکی ایزو

ایزو 50001 – سیستم مدیریت انرژی


ایزو 50001 استانداردی برای مدیریت انرژی است و سازمان را قادر می سازد تا: 
به تهیه و اجرای یک سیاست بپردازد، نقاط خاص مصرف انرژی را شناسایی کند و کاهش انرژی را هدف قرار دهد. این استاندارد راهکارهایی ایده آل برای مدیریت انرژی ارائه می کند که برپایه استانداردها و ابتکارات ملی است.


مزایا گواهینامه ایزو 50001:
• رویکردی دارای ساختار برای شناسایی، سنجش و مدیریت مصرف انرژی سازمان و راهی برای هزینه های انرژی.
• کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در سازمان ها.
• ارتقا وجهه سازمان دربرابر مشتریان، شرکا، و جامعه.
• انطباق با الزامات حقوقی و قانونی.
• افزایش آگاهی درباره سیاست مدیریت انرژی و استقرار موثر تفکر انرژی محور در سازمان شما.

نوشته شده توسط پویا در ساعت 13:42 | لینک  |  نظر بدهید


ایزو 22301 ویکی ایزو

ایزو 22301 - مدیریت دوام تجارت


ایزو 22301 (BS 25999 سابق) در زمینه ی «مدیریت دوام تجارت» کاربرد دارد. الزامات پیاده سازی، اجرا و ارتقا سیستم، مدیریت دوام تجارت را مشخص می کنند، و تنها الزاماتی را معرفی می کنند که می توان بی طرفانه و مستقل آنها را ممیزی نمود. همچنین این مواد شامل یک سری راهکارهای ایده آل بر اساس مدیریت دوام تجارت هستند که تمام چرخه عملکردی مدیریت دوام تجارت را پوشش می دهند.
مدیریت دوام تجارت به شما کمک می کند ریسک تجاری را کاهش دهید و از وقفه در پروسه های ضروری مثل زنجیره تامین جلوگیری کنید. اعمال پرجزئیات در شرایط اضطراری و برنامه های خروج از بحران به شما اجازه می دهند عکس العملی مناسب داشته باشید، و فعالیت خود را به سرعت از سر بگیرید.


مزایا گواهینامه ایزو 22301:

• مدیریت دوام تجارت با استفاده از چهارچوب کاری پایدار و رایج، براساس راهکارهای بین المللی
• بهبود فعالانه شما در زمان شکست در رسیدن به اهداف کلیدی شما
• افزایش اعتماد به زنجیره تامین و تجارت
• کاهش اثرات مالی حوادث به القوه
• بهبود موثرتر و سریعتر شرایط
• مطابقت با قانون
• تضمین قابلیت اعتماد، یک پارچگی و در دسترس بودن اطلاعات تجاری

 

نوشته شده توسط پویا در ساعت 13:41 | لینک  |  نظر بدهید


ایزو 27001 ویکی ایزو

ایزو 27001:2005 استاندارد مدیریت امنیت اطلاعات


قلب پروسه های تجاری سازمان که پشتیبانی می شود سیستم های اطلاعاتی هستند. هرنوع اختلال در کیفیت، کمیت، یا توزیع، آن تجارت را به خطر می اندازد.
اطلاعات برای عملکرد و یا حتی بقای یک سازمان امری حیاتی است. گواهینامه ایزو 27001 به ما کمک می کند اطلاعات با ارزش خود را محافظت و مدیریت کنیم.
ایزو 27001 تنها استاندارد بین المللی قابل ممیزی است که الزامات مورد نیاز سیستم مدیریت امنیت اطلاعات را معیّن می کند. این استاندارد انتخاب کنترل امنیتی مناسب را تضمین می کند.
این استاندارد به سازمان کمک می کند اطلاعات خود را محافظت کند و اعتماد بخش های ذینفع و به ویژه مشتریان را جلب نماید. ایزو 27001 برای تهیه، پیاده سازی، اجرا، نظارت، بررسی، نگهداری، و ارتقا سیستم مدیریت امنیت اطلاعات رویکردی پروسه ای فراهم می سازد.


ایزو 27001 پوشش دهنده دوازده بخش است:

• سیاست امنیتی
• سازماندهی امنیت اطلاعات
• مدیریت دارایی
• امنیت مانبع انسانی
• امنیت محیطی و فیزیکی
• ارتباطات و عملکردها
• مدیریت
• کنترل دسترسی
• به خدمتگیری، توسعه و نگهداری سیستم های اطلاعاتی
• مدیریت حوادث مربوط به امنیت اطلاعات
• مدیریت دوام تجارت
• مطابقت


ایزو 27001 برای هر نوع سازمانی در هر مکانی از دنیا قابل استفاده است. این استاندارد برای محافظت از اطلاعات حساس حیاتی است. مانند اطاعات حوزه های مالی، سلامت، عمومی و آی تی.
ایزو 27001 همچنین برای سازمانهایی که از طرف دیگر ارگانها به مدیریت اطلاعات آنها می پردازند مناسب است، سازمانهایی مانند شرکتهای آی تی با منابع خارجی: اینگونه ایزو به مشتریان اطمینان می دهد که اطلاعاتشان محافظت می گردد.


مزایا:
گواهینامه سیستم مدیریت امنیت اطلاعات براساس ایزو 27001 مزایای زیر را برای سازمان دربر دارد:
• نمایش دهنده وجود تضمین مستقل برای کنترل های داخلی و مطابقت با الزامات دوام تجارت می باشد.
• بطور مستقل نشان می دهد که قوانین اجرایی نظارت می شوند.
• با تحقق الزامات قراردادی و اطمینان به مشتری که امنیت اطلاعاتش در سطح بالایی است یک فرصت رقابتی ایجاد می شود.
• بصورت مستقل مشخص می شود که ریسک های سازمانی شناسایی، سنجش و مدیریت شده اند، و همزمان پروسه ها، راهکارها و مستندات امنیت اطلاعات رسمی می شوند.
• اثبات کننده تعهد مدیریت ارشد نسبت به امنیت اطلاعات است.
• پروسه سنجش مداوم به نظارت پیوسته و بهبود روند کمک می کند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 34
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 31
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 32
  • بازدید ماه : 32
  • بازدید سال : 97
  • بازدید کلی : 1,466
  • کدهای اختصاصی